مراحل پاک کردن جرم در رسوب شیرآلات

 10 مرحله کاربردی و مفید برای تمیز کردن رسوب سردوش حمام اشاره کنیم. سردوش حمام از آن دسته شیرآلات است که در دراز مدت رسوب روی آن ایجاد می شود و این عامل در هنگام دوش گرفتن برای خیلی از افراد آزار دهنده است.

مرحله۱: مخلوطی مساوی از سرکه سفید و آب را تهیه و در یک بطری خالی آب فشان دار بریزید. برای این کار میتوانید از یک قیف کوچک استفاده کنید.اگر بتوانید از یک بطری جدید استفاده کنید خیلی بهتر است تا اطمینان داشته باشید در داخل بطری هیچ باقی مانده شیمیایی نیست .چراکه اگر سرکه با دیگر مواد شیمیایی ترکیب شود ، حاصل آن یک ترکیب سمی خواهد بود.

مرحله ۲: مخلوط سرکه و آب را در بطری اسپری، تکان دهید.

مرحله ۳: مخلوط را بر روی سردوش یا بازوی اتصالات دوش، بپاشید. توجه داشته باشید که سوراخهای سردوش بسیار مهم هستند اما از آنجا که رسوبات داخل این بخشها از نوع ترکیبات معدنی است تمیز کردن آنها کار سختی نخواهد بود.

مرحله۴:سر دوش را با یک اسفنج که دارای پد زبر است، تمیز کنید . برای محافظت از دستانتان حتما دستکش پلاستیکی بپوشید. یک حوله خشک را نزدیک دستتان نگه دارید چرا که ممکن است قطرات بر روی بازوهایتان بپاشد. این مانع از تحریکات پوستی می شود.

مرحله ۵: اسفنج را بشوییدو از سمت نرم آن برای پاک کردن مناطق ساییده شده، استفاده کنید. اگر این کارها برای تمیز کردن دوش حمام به صورت کامل کافی باشد (از جمله رسوب های معدنی در سوراخ های سردوش) نیازی به انجام مراحل بعدی نیست. با این حال ، اگر سردوش هنوز هم مسدود باشد ، به مرحله بعدی بروید .

مرحله ۶: یک کیسه پلاستیکی را با مخلوط سرکه و آب، پر کنید. به اندازه کافی محلول در کیسه بریزید تا حداقل نصف کیسه را پر کند. مقدار محلول در کیسه باید به اندازه ای باشد که سردوش کاملا در آن غوطه ور شود و کیسه را به سر دوش گره بزنید.

مرحله ۷: کیسه مخلوط سرکه و آب را در اطراف سردوش، قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سردوش کاملا با مایع پوشیده شده باشد. در کیسه را در اطراف بازوی دوش بپیچید که به سردوش وصل شود و از گره برای اتصال آن ها، استفاده کنید.

شما می توانید از این روش برای برای تمیز کردن سردوش در دوش های جداشدنی هم استفاده کنید سردوش را از پایه جدا کنید و آن را در کیسه مخلوط سرکه و آب غوطه ور کنید. سر کیسه را در اطراف بازو بپوشانید. سر دوش را به پایه آن وصل کنید به طوری که سردوش و کیسه آویزان شوند. یک گره بزنید تا کیسه متصل باقی بماند.

مرحله ۸: اجازه دهید سردوش به مدت حداقل نیم ساعت در مخلوط باقی می ماند. این کار، موجب می شود محلول سردوش را کاملا تمیز کند. سردوش را از کیسه پلاستیکی بیرون بیاورید. نواحی که دارای رسوب های سخت هستند را بسایید. اگر متوجه شدید که سوراخ ها هنوز هم مسدود هستند، از برس های نایلونی برای تمیز کردن سوراخ ها استفاده کنید. از یک برس با قلم موی کوچک استفاده کنید تا متناسب با حفره ها باشد. مراقب باشید که قلم مو را خیلی زیاد در سوراخ فرو نبرید- قلمو را فقط به اندازه کافی درون سوراخ ها فرو کنید تا رسوب ها را خارج کنید. با استفاده از یک برس نایلونی دیگر، به آرامی رسوب را از هر شیار پاک کنید ، مراقب باشید که سر دوش را خراش ندهید.

مرحله ۹: از اسفنج برای پاک کردن پس مانده های رسوب استفاده کنید . قسمت جدا شدنی سردوش را به حالت نرمال، برگردانید.

مرحله ۱۰: مقدارکمی از مخلوط سرکه و آب را بر روی سردوش بپاشید، و آن را با پنبه و یا حوله کتانی پاک کنید تا مانع از تشکیل لکه های آب شود. اگر معمولا از راه حلی این چنینی برای تمیزکردن سردوش استفاده می کنید، بطری سرکه و آب را در حمام زیر سینک نگه دارید. اما اگر از چنین محلولی برای تمیز کردن سر دوش یک بار در هفته استفاده می کنید، نیازی نیست که دوش را در یک کیسه از محلول پاک کننده، غوطه ور کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *